• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 شهریور 1398
کد مطلب : 74574
+
-

راه اندازی  شهرک گردشگری  «هماگ»

استاندار:  تلاش می‌کنیم با تقویت دهیاری‌ها در این منطقه امکانات مناسب ورزشی هم ایجاد کنیم

گردشگری
راه اندازی  شهرک گردشگری  «هماگ»

بخش خصوصی مطالعات خوبی را در حوزه گردشگری منطقه هماگ استان هرمزگان انجام داده و قصد دارد یک شهرک گردشگری در این منطقه ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان در این زمینه گفت: این طرح در شورای برنامه‌‌ریزی استان و همچنین شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب رسیده است.

«فریدون همتی» افزود: با اجرای طرح شهرک گردشگری، منطقه هماگ به قطب گردشگری در هرمزگان تبدیل می‌شود و آینده بسیار درخشان و پررونقی خواهد داشت.
وی با بیان این‌که منطقه هماگ از طبیعت و چشمه‌های زیبا و کم‌نظیر و همچنین آب و هوای مناسب برخوردار است، بیان کرد: هماگ منطقه‌ای بسیار جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود و باید تمرکز ویژه‌ای بر آن داشته باشیم.

همتی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای ارائه خدمات مناسب به زائران و گردشگران در بقعه متبرکه امامزاده سید صفی‌الدین هماگ گفت: طرح توسعه این مکان مذهبی اجرایی خواهد شد. 

استاندار هرمزگان ادامه داد: ساماندهی و مدیریت منابع آب، اجرای طرح‌های هادی، توسعه حریم روستاها و ایجاد امکان ساخت‌ و‌ ساز با توجه به بازگشت جمعیت به روستاهای این منطقه از دیگر اقداماتی است که انجام می‌شود.

همتی گفت: با توجه به آب و هوای مناسب و بارندگی‌های خوبی که در این منطقه رخ می‌دهد، برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و مهار رواناب‌ها نیز برنامه‌های مناسبی اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین، در حوزه طرح‌های هادی روستایی، برنامه‌های مناسب در روستاهای هماگ اجرا می‌شود. تلاش می‌کنیم با تقویت دهیاری‌ها در این منطقه، امکانات مناسب ورزشی نیز ایجاد شود.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم به سرعت و با پیگیری‌های مناسب مسائل و مشکلات موجود منطقه را رفع کنیم.

منطقه حفاظت‌شده هماگ در شمال شهرستان بندرعباس و قسمت جنوبی شهرستان حاجی‌آباد واقع شده است. این منطقه در قسمت مرتفع استان هرمزگان قرار گرفته و حداقل ارتفاع آن حدود ۷۰۰ متر بالاتر از سطح دریاست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :